A héten történt – Költségbevallás-ellenőrzés egy Ausztriában dolgozó ügyfelünknél

Ez a hét mindenki számára megterhelő volt. Régen szembesültünk már azzal, hogy ekkora várakozás van az osztrák-magyar határ-állomásokon.
De ez csak az egyik része volt a megpróbáltatásoknak. Az egyik ügyfelünk benyújtott költségbevallása ellenőrzést kapott, így most be kell adnia az összes lehetséges dokumentumot. Ő egy kicsit megijedt ebben a helyzetben, de szerencsére mi már rutinosak vagyunk a témában és szakértelemmel tudjuk őt segíteni.

Mit lehet ilyenkor tenni? Ha Önnel is előfordulna, jobb, ha tisztában van vele:
Az Osztrák Adóhatóság szakemberei nagyon jól képzettek az irodai adminisztráció területén. Ismerniük kell az adókönyv minden egyes pontját és alpontját. S bár külföldi szomszédainknál talán nem annyira jellemző az irathalmok tologatása, azért ott is megesik, hogy egy-egy beadványra néha hónapokig nem kerül pecsét.

Milyen iratokra lehet szükség egy ellenőrzés során?

  • A kapott határozat általában tartalmazza a benyújtandó dokumentumokat, melyek általában hiánypótlás céljából történnek.
  • A legáltalánosabb iratok azonban a következőek:
    o munkaszerződés, bérpapírok
    o személyes iratok: személyi igazolvány, lakcímkártya (magyar, osztrák), adószám
    o Magyar Hatóság által kiállított igazolások
    o útiköltség térítés esetén (adóalap csökkentő tétel!): ingázáshoz való indoklás, útiköltség-nyilvántartás
    o családi támogatások esetén: gyermekek adatai, kiskönyvek,, orvosi iratok, e-card

 

Tudni kell! Egy ellenőrzés nem csak a munkavállalóra, hanem a munkáltatóra is irányulhat. Munkáltatói ellenőrzésről akkor beszélünk, ha a munkavállaló által beadott iratokban minden rendben volt, de a munkáltatónál hiányosságokat találtak. Ebben az esetben is számolhatunk a kifizetések késedelmével!

Még egy fontos információ a gyorsabb ügyintézéshez:
Irodánkban az osztrák dokumentumok minden egyes ügyfélnél nyomon követhetőek, sőt előfordul az is, hogy már előre bekérjük az esetleges hiánypótláshoz szükséges iratokat is. Így ügyfeleinknek nincs más dolga, mint behozni vagy e-mail-en átküldeni a kapott értesítést és már folytatódhat is az ügymenet minden várakozás nélkül.
Amennyiben ez az ügymenet az Ön számára is szimpatikus, keressen bennünket! Kollégáink készségesen állnak rendelkezésére!

Leave a reply

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "süti-"ket használ. A sütik apró, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye felhasználója számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben erre nem kerül sor, illetve az "Engedélyezem" gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás